Öğrencilerimizin hareketlilik başlamadan önce aşağıdaki adımları eksiksiz biçimde tamamlamaları gerekmektedir.
1. Gidilecek kurum tarafından gönderilen başvuru formunun eksiksiz biçimde doldurulup karşı kuruma ve Erasmus Ofisine iletilmesi,
2. Öğrenim Anlaşmasının (Learning Agreement) before the mobility bölümünün eksiksiz bir şekilde doldurulması ve öğrencinin kendisinin ve bölüm koordinatörünün imzası tamamlandıktan sonra BAİBÜ Erasmus Kurum Koordinatörüne imzalatılması için Erasmus Ofisine teslim edilmesi,
3. Erasmus Koordinatörü tarafından da imzalanan Öğrenim Anlaşmasının (Learning Agreement) belgesinin karşı kuruma gönderilmesi ve karşı kurum tarafından imzalanıp kaşelenen belgenin bir örneğinin Erasmus Ofisine iletilmesi,
4. Gidilecek kurum tarafından öğrenciye gönderilen kabul mektubunun (Acceptance Letter) Erasmus Ofisine iletilmesi,
5. Kabul mektubu ve öğrenim anlaşması tamamlandıktan sonra hareketlilik kapsamında alınacak derslerin BAİBÜ’de denkliği için bölüme dilekçe verilmesi (Dilekçe ekine Learning Agreement ve kabul mektubu belgelerinin birer kopyası konmalıdır).
6. Pasaport temin edildikten sonra bilgilerin olduğu sayfanın bir kopyasının Erasmus Koordinatörlüğüne iletilmesi (pasaport işlemleri için buraya tıklayabilirsiniz).
7. Hibe ödemesi için Ziraat Bankası’ndan açtırılan vadesiz Euro hesap bilgilerinin (şube adı, hesap numarası, IBAN numarası) bir kopyasının Erasmus Ofisine iletilmesi,
8. Kabul mektubunda belirtilen tarihleri kapsayacak şekilde seyahat sağlık sigortası yaptırılması ve poliçenin bir örneğinin Erasmus Ofisine iletilmesi,
9. Vize başvurusunda bulunacak tüm öğrencilerimiz için Ofisimiz tarafından Türkçe/İngilizce olarak elektronik imzalı bir vize mektubu düzenlenecektir. Vize başvurusu için gerekli bilgiyi edinmek ve belgeleri hazırlamak öğrencinin sorumluluğundadır.
10. Vizenin alınmasından sonra vizenin bulunduğu pasaport sayfasının kopyası e-posta ile Erasmus Ofisine gönderilmelidir.
11. Vize temin edildikten ve ofise iletildikten sonra hibe sözleşmesi iki nüsha halinde bilgisayar ortamında Erasmus Ofisi tarafından hazırlanacak ve öğrenci tarafından imzalanacaktır.
12. Gerekli işlemlerin eksiksiz ve zamanında sonuçlanması durumunda hibe ödemesinin ilki (toplam hibenin %70’i) yapılacaktır.
1. Öğrenim hareketliliği faaliyetine başladığı gün “Confirmation of Study Period Formunun” üst kısmının gittiği kurumda yetkili ofise doldurtup imzalı ve mühürlü olarak Erasmus Ofisine iletilmesi,
2. Öğrenim Anlaşmasında bir değişiklik (ders silme/ekleme) yapılması halinde yapılan değişikliklerin faaliyet başlangıcı itibariyle ilk bir ay içerisinde “During the Mobility” formunda belirtilerek imza süreci tamamlanmış formun Erasmus Koordinatörlüğüne iletilmesi.
Öğrencilerimizin hareketlilik bittikten sonra aşağıdaki adımları eksiksiz biçimde tamamlamaları gerekmektedir.
1. Confirmation of Study Period Formu
2. Transkript/After Mobility Formu
Hareketlilik bitmeden önce yukarıda belirtilen formların ıslak imzalı ve mühürlü/kaşeli halde karşı kurumdan temin edilmesi ve hareketlilik sonrası Erasmus Ofisine iletilmesi,
3. Merkezi sistemden e-posta adresine gönderilen (EU Survey) çevrimiçi raporun doldurularak PDF versiyonunun Erasmus Ofisine iletilmesi,
4. Öğrenim hareketliliği için gidilen ülkeye giriş çıkış tarihleriyle birlikte gösteren mühürlerin olduğu sayfaların Erasmus Ofisine iletilmesi,
5. Hareketlilik sonrası akademik tanınma süreci Ofisimiz tarafından başlatılacaktır.
6. Gerekli işlemlerin eksiksiz ve zamanında sonuçlanması durumunda hibe ödemesinin ikincisi (toplam hibenin %30’u) yapılacaktır.
Öğrencilerimizin;
1. Staj yapılacak kurumdan alınan kabul mektubunun (antetli kağıt üzerine imzalı ve mühürlü/kaşeli) Ofise teslim etmesi,
2. Staj Öğrenim Anlaşmasının [Before the Mobility] bölümünün eksiksiz bir şekilde doldurması ve öğrencinin kendisi, bölüm koordinatörü ve karşı kurum imzaların sağlanmasından sonra Kurum Koordinatörüne imzalatılması için Ofise teslim etmesi,
3. Hareketlilik başlamadan önce Erasmus Staj Hareketliliği gerçekleştireceklerine ve stajını ne şekilde saydıracağına dair kayıtlı olduğu akademik birime bir dilekçe yazması (Dilekçe ekine Learning Agreement ve kabul mektubu belgelerinin birer kopyası konmalıdır).
4. Pasaport temin edildikten sonra bilgilerin olduğu sayfanın bir kopyasının Erasmus Koordinatörlüğüne iletilmesi (Pasaport işlemleri için buraya tıklayınız).
5. Geniş kapsamlı (seyahat, sağlık, ferdi kaza ve mesuliyet) zorunlu sigortalarını yaptırmaları ve bir kopyasını Ofise iletmesi,
6. Ziraat Bankası’ndan açtırdıkları vadesiz Euro hesap bilgilerini (şube adı, hesap numarası, IBAN numarası) ofisimize teslim etmesi,
7. Hareketliliğin başlangıcında çevrimiçi OLS sınavını tamamladıktan sonra sonucunu Ofisimize e-posta yolu ile iletmesi gerekmektedir.
8. Vize başvurusunda bulunacak öğrencilerimiz için Ofisimiz tarafından Türkçe/İngilizce olarak elektronik imzalı bir vize mektubu düzenlenecektir. Vize başvurusu için gerekli bilgiyi edinmek ve belgeleri hazırlamak öğrencinin sorumluluğundadır.
9. Vizenin alınmasından sonra vizenin bulunduğu pasaport sayfasının kopyası e-posta ile Erasmus ofisine gönderilmelidir.
10. Vize temin edildikten ve ofise iletildikten sonra hibe sözleşmesi iki nüsha halinde bilgisayar ortamında Erasmus Ofisi tarafından hazırlanacak ve öğrenci tarafından imzalanacaktır.
11. Gerekli işlemlerin eksiksiz ve zamanında sonuçlanması durumunda hibe ödemesinin ilki (toplam hibenin %70 oranında) yapılacaktır.
Öğrenim Anlaşmasında bir değişiklik (haftalık çalışma saat sayısı, detaylı program, edinilecek bilgi, beceri ve kazanımlar, izleme ve değerlendirme planları) yapılması halinde yapılan değişiklikler During the Mobility formunda belirtilecek, imza süreci tamamlanınca Ofisimize iletilecektir.
Öğrencilerimizin;
1. Confirmation Form
2. After the Mobility
3. Evaluation Form
Hareketlilik bitmeden önce yukarıda belirtilen formları ıslak imzalı ve mühürlü/kaşeli halde hazırlamaları ve hareketlilik sonrası Ofisimize teslim etmeleri,
4. Merkezi sistemden e-posta adreslerine gönderilen (EU Survey) çevrimiçi raporu tamamlamaları ve PDF versiyonunu indirerek ofisimize e-posta yoluyla iletilmesi,
5. Staj yapılan ülkeye giriş ve çıkışları tarihleriyle birlikte gösteren mühürlerin olduğu sayfaların fotokopisinin alınması için pasaportun da Ofisimize getirilmesi gerekmektedir.
6. Hareketlilik sonrası Akademik Tanınma süreci Ofisimiz tarafından başlatılacaktır.
7. Gerekli işlemlerin eksiksiz ve zamanında sonuçlanması durumunda hibe ödemesinin ikincisi (toplam hibenin %30 oranında) yapılacaktır.